dla kogo?
- członkowie zespołów
- właściciele firm
- kandydaci na managerów
- team leaderzy i ich zespoły
- managerowie
✔ Ile Cię kosztują błędy komunikacyjne?
✔ Jak skutecznie się komunikować?
✔ Jak konstruować informację zwrotną?
✔ Jak nie demobilizować zespołu poprzez niewłaściwe nastawienie?
Zorganizuj swoje szkolenie z tego tematu w wersji dwu lub trzydniowej w górach lub nad morzem już od 3 do 5 osób.
DZIEŃ I godz. 12.00-18.00
BŁĄD 1 – NIESŁUCHANIE
– jak słuchać, żeby usłyszeć
– zasady aktywnego słuchania
– dlaczego nie słuchamy
LUNCH
BŁĄD 2 – DYKCJA
– czy na pewno mówisz składnie
– jak mówić, by mnie usłyszano
– ćwiczenia z dykcji
Rola procedur i procesów
– work flow
– krzywa uczenia organizacji
– ograniczanie błędów komunikacyjnych
– filozofia TQM
BŁĄD 3 – BŁĘDY ATRYBUCJI
– zniekształcenia komunikacyjne, jak ich uniknąć
– filtrowanie informacji, dlaczego to robimy
– pomijanie i dodawanie znaczeń
– skąd biorą się atrybucje
Eksperyment komunikacyjny
– bariery komunikacyjne
– jak je niwelować
– rola nastawienia
DZIEŃ II godz. 9.00-14.00
BŁĄD 4 – BRAK CHEMII
– jak zła atmosfera rujnuje porozumienie i komunikacje
– jak rozwiązywać nieporozumienia
– jak rozwiązywać konflikty
BŁĄD 5 – BRAK SŁOWNIKÓW POJĘĆ
– po co tworzyć słowniki pojęć
– jak tworzyć schematy komunikacyjne
– ćwiczenia
6 – ILE CIĘ KOSZTUJĄ BŁĘDY KOMUNIKACYJNE
– koszty poprawek i nieporozumień
– wnioski
– zalecenia dla Twojego zespołu
Przygotowywanie scenariuszy komunikacyjnych
– komunikacja wewnętrzna
– komunikacja zewnętrzna
– rola korekt scenariuszy
Asertywność w komunikacji
– definicja
– ustalanie celów
– rola zasad pracy w zespołach
Schematy asertywnej komunikacji
– komunikat typu JA
– schemat FUO
– zastosowanie w praktyce
LUNCH
Od trenera
Zwykle szkolenia z komunikacji są traktowane zdawkowo i pobieżnie, tymczasem to w tym obszarze popełniamy masę podstawowych błędów. I nie chodzi wcale o błędy dykcyjne, czy stylistyczne. Te oczywiście mogą mieć wpływ na jakość komunikacji, ale to spokojnie możemy zostawić je na później. Zwykłe błędy: – pomijanie informacji, zniekształcanie, nie dbanie o prawidłową informację zwrotną, kosztują codziennie nieświadomych przedsiębiorców i ich pracowników niepotrzebny stres i pieniądze.
Warsztaty z komunikacji na każdym szczeblu organizacyjnym powinny być czymś tak naturalnym, jak oddychanie, jedzenie, czy picie wody 😉 Pomyśl, że mógłbyś oszczędzić 10% niepotrzebnie wykonywanych czynności, które są konieczne, kiedy się nie dogadujecie. Tymczasem liczba codziennie ponawianych czynności spowodowanych błędami komunikacyjnymi kosztują cię nieporównanie więcej zasobów niż tylko te 10%.
Koszty nieporozumień to czasami być. albo nie być organizacji, związków, instytucji. Nie pozwól, aby złe nawyki psuły atmosferę w Twoim zespole.
szkolenie z komunikacji w zespole – program
Szef wspierający, czyli jak wspierać, ale nie wyręczać pracownia
Jak nie poprawiać tego samego 100 razy, czyli komunikacja w zespole

sprawdź nasze szkolenia managerskie
trener z 20-letnim doświadczeniem w prowadzeniu szkoleń z zakresu sprzedaży, marketingu, zarządzania i umiejętności miękkich. Obecnie odpowiada za nadzór programowy szkoleń w Euro-konsulting, autor ponad 200 programów szkoleń miękkich w szczególności z zakresu zarządzania ludźmi, sprzedaży i komunikacji. Prowadzi również kursy Mini MBA, Akademia Managera, Negocjacje dla Zaawansowanych oraz Certyfikowany trener. Od tego roku rozpoczął wdrażanie szkoleń dla Top Managementu w Euro-konsulting. Prowadzi również coachingi w formie Executive coaching dla wyższej kadry managerskiej. Ukończył studia Executive MBA – University of Minnesota. Współpracował m.in. z takimi firmami jak Piekarnia PUTKA, Hotel Radisson, Urząd Miasta St. Warszawy.
– szkolenie prowadzone jest w formie warsztatu,
– w trakcie zajęć uczestnicy biorą udział w specjalnie zaaranżowanych scenkach dopasowanych do profilu grupy
– integracja uczestników szkolenia jest osiągana poprzez odpowiednie podejście trenera
– uczestnicy szkolenia ćwiczą praktyczne sytuacje z pracy poprzez odgrywanie specjalnie przygotowanych scenariuszy
– szkolenie prowadzone jest w formie dyskusji moderowanej, burzy mózgów, ćwiczeń w grupach
– uczestnicy mają szansę na sprawdzenie swoich umiejętności uzyskując na bieżąco informację zwrotną od trenera