Jak skutecznie komunikować polecenia?
Jak konstruować informację zwrotną?
Jak zarządzać za pomocą wartości?
Jak nie demobilizować zespołu poprzez niewłaściwe nastawienie?
Jak motywować pozafinansowo?
Jak nie być szefem nadprzyjacielskim?
Komunikacja w zespole jako narzędzie kierowania
– Model efektywnej komunikacji z zespołem
– Zasady informacji zwrotnej
– Eksperyment komunikacyjny – co się dzieje, kiedy nie przestrzegamy podstawowych reguł komunikacyjnych?
– Bariery komunikacyjne
Asertywne egzekwowanie zadań przez szefa
– asertywność ujęcie całościowe
– co to znaczy asertywna postawa szefa
– stosowanie sankcji – schemat FUO
– rola komunikatu typu JA w komunikacji z pracownikiem
System wartości „szefa” (oczekiwania i wymagania stawiane pracownikom)
– komunikowanie wartości szefa
– zachęcanie do przestrzegania wartości szefa
– system podtrzymujący wartości szefa
– expose szefa
System zachęt i kar w kierowaniu zespołem
– Rola szefa w organizacji i najważniejsze funkcje
– System wartości „szefa” (oczekiwania i wymagania stawiane pracownikom)
– Nagroda jako system wynagradzania pracownika
– Krytyka definicje i podział
Nagrody indywidualne, a zespołowe
– motywatory indywidualne
– psychologia rywalizacji
– psychologia współpracy
managerowie wyższego i średniego szczebla
właściciele firm
kandydaci na managerów
osoby odpowiedzialne za realizację projektów, gdzie wymagana jest koordynacja pracy zespołów
szkolenie prowadzone jest w formie warsztatu
w trakcie zajęć uczestnicy biorą udział w specjalnie zaaranżowanych scenkach dopasowanych do profilu grupy
integracja uczestników szkolenia jest osiągana poprzez odpowiednie podejście trenera
uczestnicy szkolenia ćwiczą praktyczne sytuacje z życia managera poprzez odgrywanie specjalnie przygotowanych scenariuszy managerskich
szkolenie prowadzone jest w formie dyskusji moderowanej, burzy mózgów, ćwiczeń w grupach
uczestnicy mają szansę na sprawdzenie swoich umiejętności uzyskując na bieżąco informację zwrotną od trenera
Jarosław Łukjańczuk
Obecnie odpowiada za nadzór programowy szkoleń w Euro-konsulting, autor ponad 200 programów szkoleń miękkich w szczególności z zakresu zarządzania ludźmi, sprzedaży i komunikacji. Prowadzi również kursy Mini MBA, Akademia Managera, Negocjacje dla Zaawansowanych oraz Certyfikowany trener. Od tego roku rozpoczął wdrażanie szkoleń dla Top Managementu w Euro-konsulting. Prowadzi również coachingi w formie executive coaching dla wyższej kadry managerskiej. Ukończył studia Executive MBA – University of Minnesota.
polecamy szkolenie uzupełaniające Delegowanie zadań